Algemene Voorwaarden

INHOUDSOPGAVE:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting van het herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachten

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

ARTIKEL 1 - DEFINITIES

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft met een overeenkomst op afstand, en deze producten, digitale inhoud en/of diensten worden geleverd door de ondernemer of door een derde op basis van een overeenkomst tussen die derde en de ondernemer;

Herroepingstermijn: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep, bedrijf of ambacht en een overeenkomst aangaat met de ondernemer;

Dag: kalenderdag;

Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd;

Duurtransactie: een overeenkomst met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk (hulp)middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt, met inbegrip van e-mail.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

Modelformulier: het formulier voor herroeping dat door de ondernemer aan de consument ter beschikking wordt gesteld en dat de consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand met de consument;

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst op afstand, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Bedrijfsnaam: Xara Musthaves

E-mail: 
hallo@xaramusthaves.nl
Contactformulier: Klik hier
Telefoon: 
+31651790854

Klantenservice: Maandag t/m Vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Zaterdag en Zondag: 10:00 tot 16:00 uur.

Geschatte reactietijd (30 minuten - 24 uur)


xaramusthaves

 

ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestelling tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien, hoe zij kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en beroept de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig worden verklaard of vernietigd worden, zal de consument zich op deze algemene voorwaarden beroepen. Deze algemene voorwaarden blijven voor het overige van kracht. De betreffende vernietigde of nietige bepaling zal onmiddellijk in onderling overleg worden vervangen door een bepaling die de strekking van het origineel zo dicht mogelijk benadert.
  6. Situaties waarin deze algemene voorwaarden niet voorzien, moeten worden beoordeeld aan de hand van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheid over de uitleg of inhoud van een of meer bepalingen van onze voorwaarden moet worden uitgelegd volgens deze algemene voorwaarden.

    ARTIKEL 4 - HET AANBOD

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder opschortende, ontbindende of andere voorwaarde wordt gedaan, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod van de ondernemer is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.
    3. Het aanbod van de ondernemer bevat een beschrijving van de aangeboden producten en/of diensten die te allen tijde volledig en nauwkeurig is. Het aanbod bevat een voldoende gedetailleerde beschrijving om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen die een waarheidsgetrouwe weergave zijn van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod kunnen de ondernemer niet binden.
    4. Afbeeldingen van producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de afgebeelde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
    5. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
      6. Als een besteld product niet meer voorradig is krijgt de klant €10 euro extra korting op een ander product uit de collecties. Dit betekent dat we in deze gevallen geen geld terug geven. 

      - de prijs, inclusief belastingen

      - de eventuele kosten van verzending

      - hoe de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn

      - of het tarief voor communicatie op afstand wordt berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

      - of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd en, zo ja, op welke wijze deze door de consument kan worden geraadpleegd;

      - De minimumduur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

      - De toepassing van het herroepingsrecht;

      - de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

      Als:

      1. de consument meerdere producten in dezelfde bestelling heeft besteld, gaat de bedenktijd in op de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer kan een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren, mits hij de consument daarvan vóór het bestelproces op de hoogte heeft gesteld.
      2. Indien de levering van een product uit meerdere zendingen of onderdelen bestaat, vangt de c-periode aan op de dag dat de consument of een door hem aangewezen derde de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
      3. de overeenkomst strekt tot regelmatige levering van producten gedurende enige tijd, gaat de bedenktijd in op de dag waarop de consument of een door hem aangewezen derde het eerste product heeft ontvangen.

        In het geval van diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager worden geleverd:

        In geval van een dienstenovereenkomst of een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, kan de consument de overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Deze veertien dagen gaan in op de dag na de sluiting van de overeenkomst.

        Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager zijn geleverd in geval van niet-kennisgeving van het herroepingsrecht:

        1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, verstrijkt de bedenktijd twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, op grond van de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
        1. Indien de ondernemer de in het vorige lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument deze informatie heeft ontvangen.
        1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
        1. Wanneer de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, moet hij dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar maken aan de ondernemer. De consument moet dit kenbaar maken door middel van het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, moet hij het product binnen 14 dagen retourneren. De consument moet bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.

          ARTIKEL 7 - KOSTEN VAN DE UITOEFENING VAN HET HERROEPINGSRECHT

          1. Bij de uitoefening van het herroepingsrecht door de consument komen ten hoogste de kosten van terugzending voor rekening van de consument.
          2. De ondernemer zal het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen op dezelfde wijze als de consument het heeft gebruikt. Hierbij is terugzending door de ondernemer of afdoende bewijs van een volledige terugzending vereist.
          3. Eventuele waardevermindering van het product door onzorgvuldig gebruik komt voor rekening van de consument. Hierop kan geen beroep worden gedaan indien de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt. Dit moet gebeuren vóór het sluiten van de koopovereenkomst.

          ARTIKEL 8 - UITSLUITING VAN HET HERROEPINGSRECHT

          1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld en indien het een van de in lid 2 en 3 genoemde producten betreft.
          2. Uitsluiting is slechts mogelijk voor producten
          3. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
          4. die persoonlijk van aard zijn;
          5. die snel bederven of verouderen
          6. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
          7. voor losse kranten en tijdschriften
          8. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken
          9. voor hygiëneproducten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. Hygiëneproducten kunnen niet worden teruggestuurd en vergoed, vooral niet met de huidige COVID-19-maatregelen. Een lijst van hygiëneproducten die niet kunnen worden geretourneerd en terugbetaald (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up, haarstylingproducten, schoonheidsproducten, enz.
          10. Uitsluiting is alleen mogelijk voor de volgende diensten
          11. betreffende logies, vervoer, restaurantzaken, of vrijetijdsactiviteiten uit te voeren op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
          12. betreffende weddenschappen en loterijen 

          ARTIKEL 9 - PRIJS

          1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
          2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
          3. Prijsverhogingen binnen drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

          Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

          1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
          2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
          3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
          4. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de onjuiste prijs te leveren.
          5. Bijzondere, extra inklaringskosten en/of invoerrechten zijn niet in de prijs inbegrepen en zijn voor rekening van de klant.

           

          ARTIKEL 10 - GARANTIE EN CONFORMITEIT

          1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
          2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden. Dit geldt ook voor iedere verbintenis van de ondernemer, leverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is indien hij zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen.
          3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen vier weken na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. De producten dienen in de originele verpakking en in nieuwstaat te worden geretourneerd.
          4. De garantie geldt niet indien:

          - The consumer has repaired and/or modified the delivered products himself or has had them repaired and/or modified by third parties;

          - The delivered products have been exposed to abnormal conditions or otherwise carelessly handled or in violation of the instructions of the entrepreneur and/or on the packaging;

          - The defectiveness is wholly or partially the result of regulations that the government has laid down or will lay down about the nature or quality of the materials used.

          - Hygiene products cannot be returned and reimbursed, especially not with the current COVID-19 measures. A list of hygiene products that cannot be returned and refunded (the list is not exhaustive): underwear, bikini, make-up, hair styling products, beauty products, etc.

          - De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of gewijzigd of door derden heeft laten repareren en/of wijzigen;

          - De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of anderszins onzorgvuldig behandeld of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking;

          - De gebrekkigheid is geheel of gedeeltelijk het gevolg van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen over de aard of de kwaliteit van de gebruikte materialen.

          - Hygiëneproducten kunnen niet worden geretourneerd en vergoed, zeker niet met de huidige COVID-19 maatregelen. Een lijst van hygiëneproducten die niet kunnen worden geretourneerd en terugbetaald (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up, haarstylingproducten, schoonheidsproducten, enz.

          - Verkeerde product geleverd

          Als de klant het verkeerde product heeft ontvangen, de verkeerde maat, kleur etc. dan sturen wij alsnog het juiste product op en de klant kan het verkeerd ontvangen product ook houden en hoeft deze niet terug te sturen. Wij bieden geen geld terug in deze gevallen maar herstellen het.

           

            ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING

            1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
            2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
            3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.
            4. Alle leveringstermijnen zijn indicatief. Aan genoemde leveringstermijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
            5. In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
            6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
            7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
            8. Invoerrechten & Douane

              In sommige gevallen van onze pakketten zal de douane een controle uitvoeren op het aan u geleverde pakket. Helaas is deze wetgeving per 1 juli 2021 gewijzigd en hebben wij daar helaas geen invloed op. In enkele gevallen is het mogelijk dat de douane een klein aantal invoerrechten in rekening brengt. Echter, geen zorgen! Wij zien dat dit in 99% van de gevallen niet zal gebeuren. Worden er toch douanekosten in rekening gebracht? Of komt uw pakket niet door de douane heen? Dan is dit wel op eigen risico van de klant en kunnen wij dit niet vergoeden.

              ARTIKEL 12 - LOOPTIJD TRANSACTIES: DUUR, BEËINDIGING EN VERLENGING

              Opzegging

              1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
              2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
              3. De consument kan de in de vorige leden genoemde afspraken
                - te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
                - tenminste opzeggen op dezelfde wijze als waarop zij door hem zijn aangegaan;
                - altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

              Verlenging

              1. Een overeenkomst voor bepaalde tijd die betrekking heeft op de regelmatige levering van producten (met inbegrip van elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
              2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, mits de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
              3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden als de overeenkomst betrekking heeft op het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
              4. Een overeenkomst van bepaalde duur voor de regelmatige levering, ter kennismaking, van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

              Extension

              1. A contract for a definite period, which extends to the regular delivery of products (including electricity) or services, may not be extended or renewed tacitly for a definite period.
              1. Notwithstanding the preceding paragraph, a contract for a definite period, which extends to the regular delivery of daily news and weekly newspapers and magazines, may be tacitly renewed for a fixed period of up to three months if the consumer can terminate this renewed contract towards the end of the extension with a notice of up to one month.
              1. A contract for a definite period, which extends to the regular delivery of products or services, may only be extended tacitly for an indefinite period if the consumer may terminate at any time with a notice of up to one month and a notice of up to three months if the contract is about the regular, but less than once a month, delivery of daily, news and weekly newspapers and magazines.
              1. A contract with a limited duration for the regular supply, by introduction, of daily or weekly newspapers and magazines (trial or introductory subscription) is not tacitly continued and ends automatically at the end of the trial or introductory period.

              Duur

              1. Indien een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

               

              ARTIKEL 13 - BETALING

              1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen zeven werkdagen na het ingaan van de bedenktijd, als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst gaat deze termijn in nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
              2. De consument moet onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer melden.
              3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
              4. De consument kan de betaling verrichten met de volgende betaalmethoden: PayPal, Klarna en Credit Card (AMEX, Mastercard, Maestro en Visa).

                ARTIKEL 14 - KLACHTENPROCEDURE

                1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
                2. Klachten over de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
                3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
                4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, volgt een geschil de geschillenregeling.

                  ARTIKEL 15 - GESCHILLEN

                  Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

                  ARTIKEL 16 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

                  Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn. Zij dienen schriftelijk te worden vastgelegd, zodat de consument deze op een toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.

                  MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

                  Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u de overeenkomst wilt herroepen.

                  - Aan:

                  Naam bedrijf

                  Adres

                  Postcode

                  E-mail

                  Telefoon

                  - Ik/Wij () deel/delen u hiermee mede dat ik/wij () onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/het verlenen van de volgende dienst () herroep/herroepen:

                  - Besteld op (DD-MM-JJJJ):

                  - Bestelnummer:

                  - Ontvangen op (DD-MM-JJJJ):

                  - Naam/namen consument(en):

                  - Adres consument(en):

                  - IBAN Rekeningnummer:

                  - Handtekening consument(en) (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend):

                  - Datum (DD-MM-JJJJ):

                  (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.